Hjelp & Dokumentasjon
Hvordan kan vi hjelpe?

Spamfilter

Spammere blir stadig mer kreative i sine metoder for å sende ut SPAM, og i den siste tiden har mengden SPAM økt betraktelig på hele internett. Alle Webhusets eposttjenester leveres med et enkelt spamfilter som tar den groveste andelen.

Epost 20GB inkluderer imidlertid et kraftigere filter, levert av SpamExperts, som er vesentlig mer treffsikkert - selv uten noen konfigurering. SpamExperts spamfilter har gang på gang vist å gi en vesentlig forbedring i forhold til standard spamfilteret som medfølger Epost 1GB.

Dersom du ønsker å oppgradere til Epost 20GB for å aktivere SpamExperts så må man endre abonnement via kundesenteret.

Man kan enkelt gjøre det ved å gå på https://webhuset.no/logg-inn/kundesenter → Velg domene → Abonnement -Endre

OBS: Har man andre tilleggstjenester som webhotell eller nettsidebygger må man aktivere disse tjenestene på nytt når man velger å endre abonnement.

 

Standard spamfilter (Epost 1GB)

Om man benytter Epost 1GB så følger det med standard spamfilter.

Om man ønsker å justere det så kan man gjøre følgende:

 
  1. Logg på kundesenteret på https://webhuset.no/logg-inn/kundesenter
  1. Velg domene og gå på Epost → Epostkontoer
  1. Velg epostkonto → Kontoinnstillinger → Spamfilter (Innstillinger)
  1. Juster verdi for gjøre spamfilter mer eller mindre strengt
 

Om man går på epostkonto og velger Hvite/svarteliste så kan man hviteliste adresser man har problem med å motta mail i fra, eller svartliste adresser man ikke ønsker mail i fra. Ved standard spamfilter må man utføre endring på hver enkelt konto, men ved SpamExperts vil endring gjelde for alle adresser på domenet.

 

SpamExperts (Epost 20GB)

Om man benytter Epost 20GB så følger SpamExperts med som standard.

Om man ønsker å justere det så kan man gjøre følgende:

 
  1. Logg på kundesenteret på https://webhuset.no/logg-inn/kundesenter
  1. Velg domene og gå på Epost → SpamExperts → Logg inn
      • For å justere spamfilter mer eller mindre strengt kan gå på “Incoming - Protecting Settings” → “Filter Setting”
      • For å hviteliste en adresse gå på “Incoming - Protecting Settings” → “Recipent allow list”
      • For å hviteliste en adresse gå på “Incoming - Protecting Settings” → “Recipent block list”
 
 
 
Besvarte dette spørsmålet?
😞
😐
🤩