Hjelp & Dokumentasjon
Hvordan kan vi hjelpe?

Hvordan avslutter jeg mitt abonnement?

Hvis du ønsker å si opp et domenenavn eller tilleggstjeneste, kan du følge denne guiden.

Et abonnement hos Webhuset kan sies opp frem til forfallsfristen på fakturaen du har fått til sendt. Har du ikke mottatt en faktura enda kan du si opp når som helst og oppsigelsen trer automatisk i kraft når abonnementet skal fornyes. Dette gjelder ikke for registrering av domener da disse blir forhåndsregistrert og betalt av oss på dine vegne.

Våre support agenter kan dessverre ikke hjelpe deg å avslutte abonnement av sikkerhetsmessige årsaker. Dette må du gjøre gjennom selvbetjent løsning på Kundesenteret.

Domenenavn med tilhørende tilleggstjenester (Epost, Webhotell og/eller Nettsidebygger)

Ønsker du å av slutte et domenenavn gjøres dette via kundesenteret.

  • Logg innpå kundesenteret med brukernavnet og passordet ditt
  • Velg domenenavnet du ønsker å avslutte og klikk deretter "Si opp domenet"(nederst til høyre).

  • Du vil deretter få opp valg om domenet skal slettes og frigjøres eller om det skal overføres til ny leverandør. Velger du at domenet skal slettes vil slette prosessen initieres.

Merk: Dette er bare for statistikk og berører ikke domenet ditt

Si opp tilleggstjenester men beholde domenenavn

Ønsker du å avslutte en tilleggstjeneste men fortsatt beholde domenenavnet, må du endre abonnementet ditt.

  • Logg innpå kundesenteret med brukernavnet og passordet ditt
  • Velg domenenavnet med tjenesten(e) du ønsker å avslutte
  • Klikk deretter på “Endre” ved siden av “Abonnement”
  • Her velger du først fakturaintervall (fakturaintervallet gjelder kun hvis du har tilleggstjenester, årsavgiften for domnet faktureres alltid årlig)
  • Huk av “Ja” for tilleggstjenestene du eventuelt ønsker å beholde. Merk at tilleggstjenestene er huket av med “Nei” uavhengig om du har dette i ditt abonnement eller ikke. Du må huke av for tjenestene du ønsker i ditt nye abonnement

Frister

Oppsigelser som er mottatt før midnatt på forfallsdagen er gjeldende for inneværende periode, og du kan da se bort i fra den tilsendte fakturaen. Hvis oppsigelsen sendes inn etter forfallsfristen på fakturaen vil abonnementet fornyes for et nytt år. Oppsigelsen vil da automatisk gjelde fra og med neste periode.

Besvarte dette spørsmålet?
😞
😐
🤩